Cesta tam zabrala asi čtyřicet minut. Máme v plánu ještě nakoupit večeři a suvenýry v Hoferu (rakouská verze německého Aldi), ale protože máme Freizeit-Ticket, tak se tu jednu zastávku svezeme tramvají, abychom ho maximálně využili. K mému překvapení, měla tramvaj svého průvodčího, který všem kontroloval jízdenky. Když kontroloval nás a viděl náš Freizeit-Ticket, tak to přečetl tónem: „Hmm, znalci“. Jinak v tramvaji je automat, kdybyste potřebovali jízdenku. Svezeme se tedy jednu zastávku a jdeme nakoupit. Po nákupu se rozhodujeme, jestli jít na tramvaj, nebo jít pěšky, a zvolili jsme pěší přesun, protože je to celou dobu z kopce. Kdybychom jeli tramvají, tak musíme jít část cesty do kopce, a to se nám s kočárem nechtělo. Stejně jsme nenakoupili všechno, co jsme chtěli, a tak jsme ještě zaskočili do Normy, která byla po cestě. Na ubytku, Žanet obslouží malého a já udělám večeři. Když malého uspíme, tak zabalíme všechny věci a uklidíme, zítra totiž musíme ubytko opustit před šestou. Vlak nám odjíždí v 6:24. Jedeme tak brzy ne z důvodu, že bychom byli nelidé a mučili malého, ale proto, že jeho vstávací čas je mezi čtvrtou a pátou ranní. Proč se tedy zdržovat, když můžeme jet dříve a být brzo doma? Oproti cestě sem to jedeme na jeden zátah a čeká nás více přestupů. Na nádraží jdeme opět pěšky. Prší, a to snad ještě více než včera, což nám až tolik nevadí, když budeme půl dne ve vlaku.
Do Gmundenu přijíždí vlak na čas, a hned ze startu nás čeká nejkritičtější bod naší zpáteční cesty. V Attnang-Puchheim máme sedm minut na přestup do Railjetu, který na zpožděné vlaky nečeká. Jakékoliv zpoždění vlaku z Gmundenu by bylo fatální. V případě, že by nám to ujelo, bylo by potřeba jít na pokladnu Rakouských drah, kde by nám museli vystavit náhradní jízdenku. Naše včasná jízdenka od ČD je vázaná na konkrétní spoje a v jiných neplatí (od nového jízdního řádu už by to tak nemělo být a jízdenka by měla platit na následující spoje automaticky).
Nicméně přijeli jsme na čas a Railjet jsme stihli. Railjet má pouze jedno místo pro kočárek, nacházející se v posledním vagónu (ten za lokomotivou). Prostor pro kočárek vyplňuje místo pro dveře, které zde chybí, a nastupuje se sem z předposledního vagónu. Po nastoupení si všimnu komplikace. Protější dveře jsou mimo provoz. V aplikaci OBB si zjistím, na jakou kolej náš vlak v Linci přijede, a podle plánu stanice, který jsem si vygoogloval, zjišťuji, že přijedeme na opačnou stranu, tedy k těm nefunkčním dveřím. Je nutné se nějak dostat přes celý vagón k dalším dveřím. Jenže Thule kočárek je široký a neprojde dveřmi do interiéru. Proto rychle, jako technik F1, sundávám z kočáru kola, a malého vezeme jak na karách. Nicméně i to bylo složité, protože ve voze jsou oddělovací přepážky, které se zužují tak, že jsme neprojeli ani bez kol. Musel jsem to trochu vymanévrovat, ale na druhou stranu jsme se dostali s dostatečným časovým předstihem, abychom stihli v Linci vystoupit. Zde máme na přestup už dvacet minut, takže pohoda. Do Českých Budějovic jedeme stejným typem vlaku, jakým jsme sem přijeli. Někde před Freistadtem se začíná objevovat sníh a vydrží i kousek za hranicemi. V Českých Budějovicích není ani vločka. Tam nás čeká další překvapení, kdy místo moderního klimatizovaného dětského vagónu je přistavená stará, smradlavá koženka. Alespoň mladá paní průvodčí je ochotná a za vzniklou situaci se omluví. Navíc každý dostane poukazy za šedesát korun jako kompenzaci. Velké množství lidí a vagón s maximálně povolenou rychlostí 140 km/h při plánované jízdní době s rychlostí 160 km/h způsobí, že do Prahy dorazíme s dvaceti minutovým zpožděním kolem půl jedné. Celá cesta tedy zabrala cca 6 hodin.
Při výstupu si malý vzpomene, že má hlad, a tak ho Žanet na nástupišti nakojí. Může tak o sobě prohlásit, že je odkojen vlakem a nádražím. Ještěže je v Praze ten den jarní počasí. Po takto neplánované svačině jdeme zase pěšky na Florenc. Výtahem se spustíme do podzemí a metrem dojedeme na Černý most. K našemu překvapení ještě stihneme dřívější autobus, a ve dvě jsme zpět v Mladé Boleslavi, čímž zakončujeme náš první výlet s naším novým rodinným přírůstkem.
Užitečné odkazy:
České dráhyRakouské dráhy
Horno rakouský dopravní svaz
Ubytování v Gmundenu
Další možnosti ubytování v Gmundenu