Type Here to Get Search Results !

Pobaltí 6 - Riga


Původní plán byl vzít to cestou do lotyšské Rigy, přes přímořské letovisko Liepáju . Jenže to tak úplně nevyšlo.
Riga - Železniční most přes Daugavu

Liepája leží v Lotyšsku asi 60 km od Klaipedy. Na mapě je nakreslená i pěkná silnice první třídy, tak si člověk říká, že to tam musí jezdit každou chvíli. Jenže omyl, nejezdí tam prakticky nic, ale tomu jsem nechtěl až do samotného dne D věřit. Jediný vyhledávač, který mi něco našel byl Rome2Rio, a tak nezbývalo než mu věřit, že nekecá. Většinou totiž mluví pravdu. Uvádí odjezd kolem jedenácté, takže ubytování pomalu ale jistě opouštíme před desátou. Dneska autobus nevyužijeme a v rámci tréninku si to dáme pěšky.
Klaipeda
Klaipeda - Autobusové nádraží

Klaipeda - Počasí hlásí, že je potřeba to tady opustit

Na autobusovém nádraží jdeme přímo k přepážce. Tam je nám řečeno, že autobus jezdí, co druhý den a ten den je až zítra. Takže první fail. Existuje, ale možnost jet do Palangy a z ní jede autobus do Liepaji. Jenže ten autobus z Palangy jede až v šest, což pro nás nemá význam, protože nocleh je zarezervovaný v Rize. Tak tedy volíme variantu B a volíme cestu přímo do Rigy. Nakonec tato změna plánu ani tolik nevadí, protože se mezitím venku brutálně rozpršelo a jen tak to nemělo v plánu přestat, takže bysme z moře opět nic neměli. Cesta do Rigy trvala asi čtyři hodiny. Zastavovalo se jen v Šiuliaj a na letišti v Rize. V ní jsme nakonec ve čtyři. Autobus nás vyloží na hlavním autobusovém nádraží, které se nachází výhodně vedle největšího tržiště v Evropě Abavy. Kousek odtud je i hlavní vlakové nádraží, kde probíhá mohutná rekonstrukce v rámci projektu Rail Baltica. Jedná se o železniční koridor spojující Helsinky pomocí podmořského tunelu, Pobaltí s Varšavou a Berlínem. Tento sen už se sní snad přes dvacet let a stále je většina projektu stále jen na papíře.

My vyrážíme hledat náš hostel. Díky rekonstrukci nádraží je tady dost chaos a taky na první dobrou je cítit, že tohle je postsovětské město. Trochu bloudíme, ale asi po půlhodince dorážíme do cíle. Trochu si po cestě odpočineme a do města se vydáváme až v sedm večer. Nejprve na tržiště, které už je ale zavřené. Poté směrem do historického centra. Technická zajímavost Rigy. Všechny tramvaje ve městě jsou vyrobeny v Česku, ať už ty nové, co se podobají těm pražským, nebo i všechny staré. U těch starých tramvají je zajímavé, že ke kontaktu s trolejí nepoužívají pantograf, ale kladkový mechanizmus.
Riga - Autobusové nádraží
Riga - Tržnice Abava
Riga - Probíhající rekonstrukce hlavního nádraží

Historické centrum Rigy je docela malé. Za zmínku stojí návštěva kostela sv. Petra, Evangelistické katedrály a budovu Rižské technické univerzity. Kousek od ní se nachází jídelna Lido, kde si dopřejeme večeři.
Riga - Železniční most přes Daugavu
Riga - Kostel sv. Petra
Riga - Evangelistická katedrála
Riga - Rižská technická univerzita
Riga - Restaurace Lido v centru města

Poté se ještě zastavíme u nádraží v hypermarketu Rimi pro snídani a vodku (tady nejsou žádná časová omezení) a poté jdeme už za šera na naše ubytování a spát. Zítra nás čeká město Jelgava.

Užitečné odkazy:

Síť restaurací Lido
Central Hostel Riga
Hotely v okolí Rigy
Letenky do Rigy

Okomentovat

0 Komentáře
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.

Below Post Ad